0kpl - 0,00€
Autotietoa » Peugeot 407 

Peugeot 407 tietoa, vikoja ja ohjeita

Lisälaitteet yms. 

  • Ajotietokone saattaa herjata palaneista takavalon polttimoista, vaikka olisivat ehjät. Tähän auttaa usein kantojen putsaus. 
  • Radio käy suoraan toisesta 407:sta. Saatavana käytettyjä hintaan 50e. 
  • Monitoiminäyttö himmenee. Näyttö voidaan vaihtaa, mutta monitoiminäyttö ei välttämättä toimi automaattisesti uudessa autossa. Usein näyttö vaatii koodauksen, eli tietokoneen avulla sopeutuksen autoon. Saatavilla käytettyä
  • Vetokoukun sähköistyksessä tarvitaan oma aivolaatikko. Ei saa varastaa sähköjä suoraan johdoista.
  • Kaukolukituksen kauko-ohjaimen kuori hajoaa iän myötä. Stilettiavaimen hajottaa yleensä painava avainnippu ja painonapit vain kuluvat käytössä. Saatavana uutta tarvikekuorta
  • Farmarin takaluukunlasin mikrokytkimeen pääsee helposti kosteutta, mikä saattaa rikkoa kytkimen. Saatavana käytettyä. Katkaisijan voi ottaa myös pois, jolloin avaus tapahtuu kauko-ohjaimesta.
  • Takaluukun pyyhkijän akselin jumittamiseen auttaa usein voitelu. Pyyhkimen varsia saatavana uutena. 

Moottori

  • Ohjaustehostimen öljytyyppi pitää selvittää huoltokirjasta. Väärä öljy saattaa aiheuttaa järjestelmän tyhjenemisen, ja sitä kautta rikkoutumisen. Tarkasta öljynmäärä aina huollon yhteydessä.
  • 1,6 HDI:stä hajoaa turboahtimia. Usein syynä on suuttimien vuotaminen, mikä karstottaa öljyä. Turboa vaihdettaessa tulee mm. ottaa öljypohja irti, puhdistaa öljypumpun siivilä ja öljykanavat sekä tarkastaa suuttimien ohivuodot. Hajoaminen voidaan estää pitämällä öljynvaihtoväli tarpeeksi lyhyenä. Suositeltu öljynvaihtoväli on 8-10 tkm.
  • 1,6 HDI moottori likastaa itsensä sisäisesti. Käytä kesällä mineraaliöljyä, joka pesee konetta. 
  • HDI:n jakohihnan katkeaminen: tarkasta ensin keinuvipujen kunto avaamalla venttiilikoppa, sillä yleensä muuta ei hajoa.
  • HDI ja EW koneiden kampiakselin hihnapyörän kumivulkanointi saattaa pettää. Vika ilmenee kolinana. Viottunut hihnapyörä tulee vaihtaa välittömästi, koska se voi aiheuttaa apulaitehihnan hajoamisen ja ajautumisen jakopään muovikotelon läpi rikkoen jakohihnan. 

Lämmityslaite

  • Lämmityslaitteen läpän säätömoottori vääntää akselin poikki. Korjauksessa koko kojetaulu pitää purkaa pois edestä. Sen jälkeen saadaan läpän akseli korjattua tai vaihdettua. Korjaussarjan hinta n. 114€. Uuden vaurion voi estää lisäämällä ainetta kääntömoottorin rajoittimeen, niin moottori ei pysty vääntämään akselia pokki.

Jarrut

  • ABS- pumppu pitää vaihdettaessa sopeuttaa autoon tietokoneen avulla.
  • ABS-anturit rikkoutuvat itsestään ruostumisen vaikutuksesta. Reikä pienenee ruosteen turvottamana ja puristaa anturin rikki, jolloin vesi pääsee tuhoamaan sen.

Valot ja vilkut

  • Takajarruvalo saattaa irrota farmareissa. Helppo korjata liimaamalla. 
  • Takavalojen toimimattomuus johtuu usein maadoituksen puutteellisuudesta. Korjattavissa lisämaadoitudjohdolla.
  • Vilkun ylipalauttaessa on vaihdettava monitoimiviiksipaketti.

Vaihteisto

  • Vaihdelaatikon pääty saattaa ruostua. Pelkän päädyn voi vaihtaa.

Laakerit ja jouset (kolinat)

  • Etupään väljyydet korjautuvat yleensä vaihtamalla alakääntölaakerit. Alapään kääntölaakerin kuntoa pitää tarkkailla, ja vaihtaa jopa, etukäteen, koska laakerin rakenne on ylöspäin aukeneva kuppi. Veden ja ruosteen kertymä jumittaa laakerin, joka aiheuttaa kupin pyörimisen pesässään, joka taas väljistää pesän ja aiheuttaa koko olka-akselin vaihtotarpeen. 

Kori

  • Jonkin verran sinkitysongelmia. Etenkin farmareiden takaluukuissa kahvan vieressä. Kannattaa tarkistaa ruosteiden varalta. 
  • Valmistekilpi: konepellin etuosan alla tai kuskinpuolen B-pilarissa.
  • Sarjanumero: kojelaudassa (näkyy tuulilasin vasemmassa alaosassa)