1,6/1,4 HDI:stä hajoaa turboahtimia. Usein syynä on suuttimien vuotaminen, mikä karstottaa öljyä. Turboa vaihdettaessa tulee mm. ottaa öljypohja irti, puhdistaa öljypumpun siivilä ja öljykanavat sekä tarkastaa suuttimien ohivuodot. Hajoaminen voidaan estää pitämällä öljynvaihtoväli tarpeeksi lyhyenä. Suositeltu öljynvaihtoväli on 8-10 tkm.
1,6 HDI moottori likastaa itsensä sisäisesti. Käytä kesällä mineraaliöljyä, joka pesee konetta.
Venttiilien nakutus johtuu usein hydraulisten venttiilinostajien vioittumisesta. Vikaa voidaan ehkäistä pitämällä öljynvaihtoväli lyhyenä.
HDI:n jakohihnan katkeaminen: tarkasta ensin keinuvipujen kunto avaamalla venttiilikoppa, sillä yleensä muuta ei hajoa.
HDI ja EW koneiden kampiakselin hihnapyörän kumivulkanointi saattaa pettää. Vika ilmenee kolinana. Viottunut hihnapyörä tulee vaihtaa välittömästi, koska se voi aiheuttaa apulaitehihnan hajoamisen ja ajautumisen jakopään muovikotelon läpi rikkoen jakohihnan.
Jakohihna kannattaa vaihtaa 80 tkm välein.
Multiviiksistöä vaihdettaerssa ESP autoihin (=ajovakausjärjestelmä), ESP valo jää palamaan. Osa on sopeutettava autoon tietokoneella.
Vaihteisto, kytkin ja vetoakselit
1,6:n vaihteisto on heikko, minkä hajoamisriskiä voidaan minimoida vaihtamalla öljyt tarpeeksi usein. Saatavana tarkastettuja vaihteistoja.
Kytkin saattaa rikkoutua niin, ettei auto kulje, mutta vaihteet menevät päälle.
Vaihdevaijerit voivat venyä tai niiden kuori voi rikkoutua ajan kanssa.
Muuta
Monitoimiviiksien kanssa on usein ongelmia 307:ssä. Vika ilmenee esim. vilkun ylipalautumisena tai airbagin valon syttymisenä. Saatavana käytettyä ja uutta osaa.
Alkuperäinen radio voidaan vaihtaa, mutta sen asennus vaatii auton kytkemistä tietokoneeseen koodausta varten. Saatavana myös alkuperäisiä radioita.
307 lämmityslaitteen moottori ei toimi. Yleinen vika on säätimen johtoliittimen ja johdon palaminen. Hankalaan johtojen korjaamiseen auttaa seuraavat toimet: Sisäkierto päälle, säätimistö irti ja monitoiminäyttö pois.