0kpl - 0,00€
Autotietoa » Peugeot 206 
Peugeot 206 tietoa, vikoja ja ohjeita

  • Taka-akselin laakerointi (katso: lisätietoa)
  • 206 avaimen siru voidaan ohjelmoida uudelleen esim. virtalukon vaatiessa vaihtoa. Ohjelmoinnin hinta merkkikorjaamossa noin 60€. Käytetyn sirun ja lukon saat meiltä. Kaikki autot eivät hyväksy kuin uuden sirun ohjelmoitavaksi.
  • Moottorinohjausyksikkö ECU on aina vaihdettava samasta autosta olevan PSI yksikön kanssa samaan aikaan. Samoin avamen siru.
  • ECU:n sisällä olevat releet voi vaihtaa (kuori pitää rikkoa).
  • Vettä saattaa vuotaa moottoritilaan konepeltiin kiinnitettyjen tuulilasinpesurin suuttimien juuresta. Vesi voi päästä valumaan esim. polttoaineensuihkutussuuttimen päälle, joka voi aiheuttaa ensin ajoittaisia käyntihäiriöitä ja lopulta tehdä suuttimen kokonaan toimintakyvyttömäksi. Suuttimen tiivistystä voi parantaa tiivistemassalla.
  • Jos ohjaus ei palauta kunnolla, saattaa jousen yläpään kääntölaakerit olla jumissa.
  • Turvalitteen varoitusvalon palaminen "AirBag-valo" saattaa johtua vioittuneesta viiksipaketista (206 UM). Samasta syystä voi olla ongelmia vilkun palautumisen kanssa.
  • Mittaristoja rikkoutuu paljon vanhasta mallista. Vaihdettaessa suurempi kilometrimäärä kopioituu näytölle. Käytetyt mittarit alk. 200 €.
  • Moottorin imuilma tulee vasemmasta etulokasuojatilasta. Tarkista, että muovilokari on kunnolla kiinni.
  • Käyntihäiriöt johtuvat yleensä rikkinäisestä puolayksiköstä. Katso tilatessa johtoliittimen väri (harmaa tai musta).
  • Multiviiksistön (rattikytkimet) vaihdon jälkeen saattaa keskuslukko jäädä toimimattomaan tilaan. Syynä on se, että kaikissa viiksistöissä ei ole keskuslukon vastaanotinta.
  • Mottori ei käynnisty, ja mistään ei löydy vikaa. Ilmanpuhdistimen alta kulkee keltainen johto, joka on 
  • hapettunut poikki. Korvataan pätkä uudella johdolla. Jos korjaamo ehdottaa ECU:n vaihtoa, tutki tämä ensin. 
  • Peugeot 206 TU 8V koneet. Lasinpesunestettä tippuu pesintä käytettäessä 3. suuttimen päälle hapettaen sähköliittimen, josta seuraa kolmella käynti. 
  • Yleisimmät viat kolmella käyntiin: puolapaketin rikkoutuminen, suuttimen rikkoutuminen tai suuttimen johtosarjan hapettuminen.
 
206 korimallit:
 
- 2-ovinen coupé-cabriolet
- 3-ovinen hatchback
- 4-ovinen sedan
- 5-ovinen hatchback
- 5-ovinen break
 
- 206 VM [1999-2003]
- 206 UM [2003-2009]
- 206+ [2009-]
 
206 peltivanteet:
 
- 5,00 R13 ET28 4-pulttinen
- 5 50 R14 ET24 4-pulttinen
- 5,50 R14 ET34 4-pulttinen
- 6,00 R15 ET27 4-pulttinen
 
206 alumiinivanteet:
 
- 5,50 R14 ET34 4-pulttinen
- 6,00 R15 ET28 4-pulttinen
- 6,50 R16 ET28 4-pulttinen
- 7,00 R17 ET28 4-pulttinen
 
Moottori-koodi   Moottori- tyyppi Teho (kw) Vääntö (Nm) Vaihteisto Öljytilavuus
HFX, HFZ, HFY 1,1 l TU1JP 44,1 94 Manuaali 5-v 3,2 l
K6D 1,4 l TU3JP 55 118 Manuaali 5-v 3,2 l
KFW, KFX 1,4 l  TU3JP 55 120 Man. 5-v, Autom. 4-v 3,2 l
KFU 1,4 l 16V   65 135 Manuaali 5-v 3,2 l
NFZ 1,6 l TU5JP 65      
NFU 1,6 l 16V TU5JP4 80 147 Man. 5-v, Autom. 4-v 3,2 l
RFN, RFR 2 l 16V EW10J4 100 190 Manuaali 5-v 4,25 l
RFK 2 l 16V EW10J4S 130 202 Manuaali 5-v  
8HX, 8HZ 1,4 l HDI   50 150/160 Manuaali 5-v 3,8 l 
9HZA 1,6 l HDI 16V   80 240 Manuaali 5-v 3,85 l
WJY 1,9 l D   51 125 Manuaali 5-v 4,8 l 
RHY 2 l HDI   66 205 Manuaali 5-v 4,5 l

Peugeot 206 pölykapselimallit: