206 avaimen siru voidaan ohjelmoida uudelleen esim. virtalukon vaatiessa vaihtoa. Ohjelmoinnin hinta merkkikorjaamossa noin 60€. Käytetyn sirun ja lukon saat meiltä. Kaikki autot eivät hyväksy kuin uuden sirun ohjelmoitavaksi.
Moottorinohjausyksikkö ECU on aina vaihdettava samasta autosta olevan PSI yksikön kanssa samaan aikaan. Samoin avamen siru.
ECU:n sisällä olevat releet voi vaihtaa (kuori pitää rikkoa).
Vettä saattaa vuotaa moottoritilaan konepeltiin kiinnitettyjen tuulilasinpesurin suuttimien juuresta. Vesi voi päästä valumaan esim. polttoaineensuihkutussuuttimen päälle, joka voi aiheuttaa ensin ajoittaisia käyntihäiriöitä ja lopulta tehdä suuttimen kokonaan toimintakyvyttömäksi. Suuttimen tiivistystä voi parantaa tiivistemassalla.
Jos ohjaus ei palauta kunnolla, saattaa jousen yläpään kääntölaakerit olla jumissa.
Turvalitteen varoitusvalon palaminenAirBag-valo” saattaa johtua vioittuneesta viiksipaketista (206 UM). Samasta syystä voi olla ongelmia vilkun palautumisen kanssa.
Mittaristoja rikkoutuu paljon vanhasta mallista. Vaihdettaessa suurempi kilometrimäärä kopioituu näytölle. Käytetyt mittarit alk. 200 €.
Moottorin imuilma tulee vasemmasta etulokasuojatilasta. Tarkista, että muovilokari on kunnolla kiinni.
Käyntihäiriöt johtuvat yleensä rikkinäisestä puolayksiköstä. Katso tilatessa johtoliittimen väri (harmaa tai musta).
Multiviiksistön (rattikytkimet) vaihdon jälkeen saattaa keskuslukko jäädä toimimattomaan tilaan. Syynä on se, että kaikissa viiksistöissä ei ole keskuslukon vastaanotinta.
Mottori ei käynnisty, ja mistään ei löydy vikaa. Ilmanpuhdistimen alta kulkee keltainen johto, joka on
hapettunut poikki. Korvataan pätkä uudella johdolla. Jos korjaamo ehdottaa ECU:n vaihtoa, tutki tämä ensin.
Peugeot 206 TU 8V koneet. Lasinpesunestettä tippuu pesintä käytettäessä 3. suuttimen päälle hapettaen sähköliittimen, josta seuraa kolmella käynti.
Yleisimmät viat kolmella käyntiin: puolapaketin rikkoutuminen, suuttimen rikkoutuminen tai suuttimen johtosarjan hapettuminen.